تبلیغات
اموزش برنامه نویسی در محیط فلش - آموزش Action Script جلسه اول (مقدمه)

اموزش برنامه نویسی در محیط فلش

می دانیم كه اكثر برنامه هایی كه نرم افزارهای كاربردی را تولید می كنند دارای زبان برنامه نویسی هستند و نرم افزار Macrimedia Flash MX نیز از این قائده مستثنی نسیت و دارای زبان برنامه نویسی می باشد كه Action Script نامیده می شود.
در این وبلاگ قصد داریم Action Script را مختصر ولی مفید آموزش دهیم.
قبل از شروع به كار با......

برنامه نویسی بهتر است تا اصطلاحات و برخی نكته ها را در مورد برنامه نویسی و Action Script بیان كنیم.

. برنامه نویسی چیست و چه منفعتی را دارا می باشد ؟

پاسخ : برنامه نویسی شامل یكسری دستورات است كه شما به كامپیوتر می دهید تا آن دستور ها را برای شما اجرا كند.برای مثال شما به فردی می گویید كه بیرون برود و نان تهیه كند.در این مثال شما كه دستور دادید در نقش برنامه نویس هستید،بیرون رفتن و نان تهیه كردن در نقش دستورالعمل می باشد و آن فردی كه باید بیرون برود و نان تهیه كند در نقش كامپیوتر می باشد و اما منفعت كامپیوتر در این است كه محاسباتی كه انسان می بایست چندین روز وقت بگذارد تا به جواب برسد(البته ممكن است جواب صحیح نباشد)كامپیوتر فقط چند دقیقه یا شاید هم چند ثانیه وقت صرف می كند البته با جواب 100% صحیح.


.آیا می توان با كامپیوتر با همان زبانی كه انسان ها با هم ارتباط برقرار می كنند ار تباط بر قرار كرد؟

پاسخ :خیر...اما دانشمندان معتقدند كه زمانی این آرزو به حقیقت خواهد پیوست....برای ارتباط با كامپیوتر یا همان برنامه نویسی ، دستورالعمل های آماده ای وجود دارد كه در هر زبان برنامه نویسی متفاوت می باشد.ممكن است كه یك زبان برنامه نویسی دستورالعمل های كمی را دارا باشد اما با تركیب دستورالعمل ها می توان تابع ها یا دستورالعمل های پیشرفته تری را خلق كرد.


.تابع در زبان برنامه نویسی چیست؟

پاسخ : تابع مجموعه ای از دستورالعمل ها یا در اصطلاح برنامه نویسی بلاك كدی می باشد كه یك عمل خاصی را انجام می دهد.


.متغییر در زبان برنامه نویسی چیست؟

پاسخ : متغییر یك مكان در حافظه اصلی یا RAM می باشد كه یك مقدار رشته ای ، عددی ، ،اعشاری و .... را در خود نگاه می دارد.


ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 13 فروردین 1388 توسط مهدی میرزایی
درباره وبلاگ