تبلیغات
اموزش برنامه نویسی در محیط فلش - آموزش Action Script جلسه ششم (چرخاندن یك شئ)

اموزش برنامه نویسی در محیط فلش

شما می توانید با استفاده از دستور _rotation یک شی رو بچرخونید. برای این کار بعد از ساختن یک movie clip و سپس ساختن یک دکمه برای دکمه دستو ر rotation رو وارد می کنید.
این دستور به این صورت هست......

instancename._rotation=value

که به جای instancename نام اون movie clip رو که می خواهید بچرخه رو وارد می کنید و به جای value هم اندازه زاویه ای که می خواهید جسم شما بچرخه رو میذارید. اگر مقدار درجه رو مثبت وارد کنید تغییر زاویه جسم در جهت ساعتگرد و اگر درجه رو منفی بدهید در جهت پادساعتگرد .
اگر به جای instance name هیچی وارد نکنید و این عبارت رو کلا پاک کنید جل فیلم شما به اندازه ای که جلوی مساوی میذارید میچرخه.


مثال برای اینکه متوجه بشید :

در این مثال با کلیک بر روی دکمه ای که این دستور رو بهش دادیم movie clip ما با نام mahdi به اندازه 23 درجه در جهت خلاف عقربه های ساعت تغییر زاویه میده.

on (press) {
mahdi._rotation=-23
}

همون طور که در مورد x و y هم گفتیم دراینجا هم میشه کاری کرد که با هر بار کلیک کردن دکمه
جسم ما از هر حالتی که هست مثلا 30 درجه بچرخه و بشه این کار رو دایما تکرار کرد.

برای این کاردستوری که باید به دکمه بدیم به این شکله
on (press) {
mahdi._rotation=mahdi._rotation+30
}

یعنی موی کلیپ ما به اسم مهدی در هربار کلیک روی دکمه 30 درجه میچرخه .

ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 13 فروردین 1388 توسط مهدی میرزایی
درباره وبلاگ